Co to jest reklama zewnętrzna (outdoor)

Reklama zewnętrzna

Reklama zewnętrzna to forma marketingowego przekazu, którego celem jest docieranie do potencjalnego klienta poza miejscem jego zamieszkania. Technika ta nazywana bywa “outdoorową”. Dzięki temu, przekaz reklamowy wolny jest od osobistej nachalności. Chodzi o to, by odbiorca poczuł, że nie jest atakowany treścią marketingową w swojej enklawie. Reklama zewnętrzna nastawiona jest zatem na szacunek do prywatności odbiorcy. Jej naturalnym środowiskiem jest wszystko to, co znajduje się poza domem klienta. Technika ta stosowana jest w tzw. przestrzeni publicznej, co bardzo upowszechnia przekaz i pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Nośniki reklamy zewnętrznej to miejsca, w których umieszcza się przekaz reklamowy. Są to zarówno billboardy, jak i rozdawane ulotki, czy plakaty wiszące na słupach. Oczywiście, rodzajów reklamy zewnętrznej jest o wiele więcej. Najbardziej popularnym miejscem lokowania reklam zewnętrznych są ruchliwe ciągi komunikacyjne, które odznaczają się dużą ilością przechodzących lub przejeżdżających ludzi. Idealnie nadają się do tego celu pobocza autostrad, ulice, deptaki, chodniki. Drugim sposobem na aranżowanie reklam zewnętrznych jest wykorzystanie wnętrza obiektów, które cechują się dużym natężeniem ruchu. Mogą nimi być zarówno przestrzenie w środkach komunikacji miejskiej jak metro, autobusy, pociągi, jak również korytarze galerii handlowych, hipermarketów, kin czy pubów.